Kalendarium

Sobota, 2019-07-20

Imieniny: Fryderyka, Małgorzaty

Jadłospis

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Jadłospis

Jadłospis

03-07.06.2019 

 

 

Poniedziałek

Śniadanie:            Zupa mleczna(20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane, musli lub płatki owsiane), herbata owocowa(1+3+7)

Obiad:                    Kapuśniak z młodej kapusty (250g żeberka wędzone, warzywa 150gboczek wędzony,,kapusta  młoda biała, zupa bez zabielania) (1+9)

Spaghetti bolognese (makaron 40g suchego (pełnoziarnistego lub mieszanego 1:1), mięso mielone 100g, sos
pomidorowy z warzywami 100g, olej rzepakowy 7g) Kapusta pekińska z sosem jogurtowym (kapusta pekińska 50g, paprykaczerwona70g,jogurt30g, cukier 3g) (1+3+7+9)

Kompot owocowy 200ml

Podwieczorek:     Jabłko, ciasto drożdżowe 60g, mięta do picia(1+3+7)

Wtorek

Śniadanie:            Kanapki z wędliną i warzywami(1 kromka chleba żytniego 35g, masło 5g, 1 plasterek chudej wędliny
np. polędwicy sopockiej 20g, 1 liść sałaty 5g, 2 plastry pomidora 40g), kawa zbożowa na mleku(1+3+7)

Obiad:                   Zupa Minestrone z pomidorami (wywar drobiowo-wołowy, cukinia, marchew 50g, pietruszka 40g,
seler 30g, por 30g, pomidory świeże, fasola czerwona, sól, pieprz, natka pietruszki) (1+3+7+9)

Złocisty sznycel z kurczaka w chrupiącej panierce kukurydzianej z ziemniakami
i brukselka z masłem
(mięso z piersi kurczaka 100g, mąka 7g, jajko 7g, panierka kukurydziana 7g,
olej rzepakowy 10g, ziemniaki gotowane 120g, brukselka100g,masło) (1+3+7+9)

Cytroneta 200ml (sok ze świeżej cytryny, woda, miód)

Podwieczorek:     Pałeczki kukurydziane, sok owocowy w kartoniku(1+3+7)

Środa

Śniadanie:            Twarożek  (2 kromki chleba żytniego 70g, pasta twarogowa (ser twarogowy półtłusty 60g, jogurt 10g, ogórek
zielony 50g, szczypiorek 5g), pomidor 30g, herbata owocowa(1+3+7)

Obiad:                    Zupa kalafiorowa (bulion drobiowy, warzywa 150g, śmietana 12% 5g, jogurt naturalny/mleko 10g)

Strogonoff drobiowy z papryką podawany z kolorowym makaronem pene

i surówką colesław (mięso z indyka 100 g, bułka 15 g, jajko 10 g, cebula 2g, przyprawy: tymianek, pieprz;
sos: pieczarki 50 g, śmietana 12% 15g, przyprawy: natka pietruszki;makaron kolorowy, koperek; : kapusta biała 50g, kukurydza 30g, pomidor 50g, jogurt naturalny 10g) (1+3+7+9)

Herbata owocowa 200ml

Podwieczorek:     Banan, baton zbożowy Sante, kawa zbożowa na mleku(1+3+7)

 

Czwartek

Śniadanie:          Kanapki z wędliną i warzywami (1 kromka chleba żytniego 35g, masło 5g, 1 plasterek chudej wędliny
np. polędwicy sopockiej 20g, 1 liść sałaty 5g, 2 plastry pomidora 40g), kawa zbożowa na mleku(1+3+7)

Obiad:                   Żurek z ziemniakami(żeberka wędzone, śmietana 12% 10g, wędzonka wołowa 10g, ziemniaki 50g, zakwas 20g,
                                               czosnek 1g, natka pietruszki) (1+3+7+9)

Domowy kotlet mielony podawany z ziemniaczkami oprószonymi koperkiem
i buraczkami zasmażanymi
(mięso mieszane 100g, cebula 12g, mąka pszenna 5g, olej rzepakowy 10g, sól, liść  laurowy, majeranek); ziemniaki 150g; buraczki zasmażane 100g) (1+3+7)

Lemoniada słodzona miodem200ml(sok ze świeżych limonek, woda, miód )

Podwieczorek:     Kisiel 200g z owocami sezonowymi 50g, herbata(1+3+7)

Piątek

Śniadanie:            Kanapka z pasta jajeczną(bułka typu graham (1szt = 60g,), pasta jajeczna (jajo 50g, ser żółty 20g, majonez 7g,
                                         jogurt grecki 7g, szczypiorek 7g ), pomidorki koktajlowe 60g), herbata

Obiad:                                 Zupa ziemniaczana (bulion drobiowy, włoszczyzna 50 g, ziemniaki 30 g, olej rzepakowy 5g, przyprawy: liść
                                               laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek) (1+3+7+9)

Kluseczki leniwe z wanilią, musem truskawkowym, słodką surówką z marchewki
(150g jogurt (50g) , musem z owoców mrożonych truskawek (50g) marchewka świeża, jabłko, śmietana 120g) (1+3++7)

Herbata miętowa200ml

Podwieczorek:  Jogurt naturalny ze świeżymi owocami (150g, owoc sezonowy), herbata(1+3+7+)

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014
  5. Alergeny-(grupy alergenów podane są przy zestawach posiłków)-

1-Zboża zawierające gluten/2-Skorupiaki/3-Jaja/4-Ryby/5-Orzeszki ziemne/6-Soja/7-Mleko-/8-Orzechy/9-Seler/10-Gorczyca/11-Sezam

12-Dwutlenek siarki/13-Łubin/14-Mięczaki

 

10-14.06.2019

 

 

 

 

 

Poniedziałek

Śniadanie:            Kanapka z jajecznicą(bułka wieloziarnista 50g, jajecznica na parze 50g, przyprawy: szczypiorek, (1+3+7)

kawa zbożowa na mleku 2%

Obiad:                   Zupa pieczarkowa (włoszczyzna 75g, pieczarka 50g, ziemniaki 100g, śmietana 12% 5g, koperek 5g, makaron 20g) (1+3+7+9)

Indyjskie curry z indykiem podawane z ryżem i surówką z czerwonej kapusty i pora

(mięso 80g, cebula, masło 10g, ryż 35g suchy, kapusta czerwona 50g, por 30g jogurt naturalny 10g) (1+3+7+9+12)

Napar owocowy 200ml

Podwieczorek:     Racuchy z jabłkami (mąka pszenna 30g, jaja 10g, kefir 50g, cukier puder 3g, olej rzepakowy 5g, jabłko 100g) herbata owocowa(1+3+7)

Wtorek

Śniadanie:            Kanapka z wędliną serem (bułka biała 50 g, masło 5g, plaster wędliny drobiowej 15g, ser żółty,
pomidor 50g, kakao(1+3+7+9)

Obiad:                   Botwinka  (żeberka wieprzowe, buraki 100g, włoszczyzna 50g, buraki,botwinka  30g, ziemniaki 30g, śmietana 12% 10g) (1+3+4+7+9+12)

Gulasz wołowy podawany z domowymi kopytkami i surówką „2selery”(wołowina (rostbef) 60g, mąka pszenna 4g, cebula 30g, por 10g, koncentrat pomidorowy 6g, olej rzepakowy 10g, śmietana 12% 10g, sól, pieprz, papryka do smaku), kopytka 120g, seler korzeniowy, seler naciowy - gałązki, ogórki kiszone, oliwa z oliwek, sól, pieprz) (1+3+7+9)

Kompot owocowy 200ml (słodzony miodem)

Podwieczorek:     Galaretka owocowa 200g, jabłko, herbata owocowa(1+3+7)

Środa

Śniadanie:            Zupa mleczna(20g + 200g mleka 2%) (płatki kukurydziane, musli lub płatki owsiane), herbata owocowa(1+3+7+9)

Obiad:                   Zupa pomidorowa z makaronem(wywar drobiowo-wołowy, włoszczyzna 100g, (1+3+7+9+12)

koncentrat pomidorowy 3g,pomidor 100g, mleko do zabielenia zupy 20g, makaron pełnoziarnisty 15g suchego)

Tradycyjny kotlet schabowy z ziemniakami i młodą  kapustąz koperkiem (schab środkowy 100g, ziemniaki 150g, kapusta biała, słonina, cebula 150g) (1+3+7+9+12)

Herbata z miętą 200 ml

Podwieczorek: Ryż z prażonym jabłkiem, herbata owocowa(1+3+7)

Czwartek

Śniadanie:           Kanapka z wędliną(kajzerka 50 g, masło 10 g, szynka wieprzowa 20 g, ser żółty 15 g) sałatka jarzynowa (marchewka 20 g, korzeń pietruszki 20 g, ziemniaki 20 g, jabłko 20 g, groszek zielony 10g, seler korzeniowy 20g, ogórek kwaszony 20 g; sos: ½ żółtka gotowanego, jogurt naturalny 20g), kawa zbożowa na mleku 2%(1+3+7)

Obiad:                    Zupa grochowa (żeberka wędzone, groch łuskany 40g, włoszczyzna 50g, ziemniaki 30g, olej rzepakowy 5g, kiełbasa przyprawy: liść laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek) (1+3+9)

Wieprzowe klopsiki frykadele gotowane na parze z sosem własnym, kaszą Bulgur
i fasolką szparagową
(mięso mieszane 100g, kajzerka 5g, mleko 2% 10ml, jaja kurze 5g, bułka tarta 7g, olej rzepakowy 5g, kasza Bulgur 30g suchej, fasolka szparagowa 60g) (1+3+4+7+9)

Napar z owoców200ml

Podwieczorek:     Drożdżówka z owocami, herbata(1+3+7)

Piątek

Śniadanie:            Kanapka z miodem (biała bułka 60g, masło 5g, miód 40g, bawarka(100ml mleka + 100 ml herbaty) (1+3+7)

Obiad:                    Zupa ogórkowa z ziemniakami (wywar wieprzowy, włoszczyzna 75g, ogórki kiszone 50g, ziemniaki 100g, śmietana 12% 5g, koperek 5g) (1+3+7+9)

Gotowany filet z dorsza marynowanego w ziołach z sosem jogurtowo-koperkowym podawany z ziemniakami i surówką ogrodową(dorsz 120g, ziemniaki 100g, sałatalodowa,ogórek50gpomidory 50g, papryka 20gcebula, szczypiorek 20g, oliwa z oliwek 5g, sok z cytryny, świeże listki bazylii) (1+3+4+7+9+12)
Cytroneta 200ml(sok ze świeżej cytryny, woda, miód)

Podwieczorek:  Jogurt owocowy 150ml, świderki kukurydziane (1+3+7)

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014
  5. Alergeny-(grupy alergenów podane są przy zestawach posiłków)-1-Zboża zawierające gluten/2-Skorupiaki/3-Jaja/4-Ryby/5-Orzeszki ziemne/6-Soja/7-Mleko-/8-Orzechy/9-Seler/10-Gorczyca/11-Sezam

12-Dwutlenek siarki/13-Łubin/14-Mięczaki

17-18.06.2019

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

Śniadanie:            Pasta twarogowa (pieczywo wieloziarniste 2 kromki 70g, pasta twarogowa z białego sera i rzodkiewki 70g, pomidorki koktajlowe 3 szt. 60g), kakao(1+3+7)

Obiad:                   Zupa kalafiorowa (wywar drobiowy, warzywa 150g, śmietana 12% 5g, jogurt naturalny/mleko 10g) (1+3+7+9)

Filet z kurczaka duszony w sosie paprykowo jogurtowym z ziemniakami i marchewka karotką(mięso z piersi kurczaka 100g, cebula 20g, mąka pszenna 3g, olej rzepakowy 5g, sól, bazylia, marchewka karotka 80g, mąka pszenna 2g, cukier 2g, masło 7g, ziemniaki 150g) (1+3+7+12)

Cytroneta200ml (sok ze świeżej cytryny, woda, miód)

Podwieczorek:     Sałatka owocowa z biszkoptem, herbata owocowa(1+3+7)

Wtorek

Śniadanie:            Parówka z szynki (min. 90% mięsa) 50g, kromka chleba wieloziarnistego 35g, masło 5g, sałatka z pomidora 100g
i kwaszonego ogórka 50g, cebula 5g, ketchup 5g, kawa zbożowa na mleku(1+3+7)

Obiad:                   Zupa z soczewicy z ziemniakami (wędzonka, włoszczyzna 120g, ziemniaki 50g, soczewica 30g) (1+3+7+9+12)

Pieczeń wieprzowa w sosie warzywnym z kaszą i surówką z surówką z kapusty włoskiej(kasza jęczmienna40g, czerwonej papryki 50g, fasolki szparagowej40g, groszek, schab środkowy lub karkówka 100g, kapusta włoska100g, seler, jabłko, cebuli 30g, oliwa 10ml) (1+3+7+9)

Herbata owocowa 200ml

Podwieczorek:     Ciasteczka owsiane Sante, sok owocowy tłoczony(1+3+7+9)

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014
  5. Alergeny-(grupy alergenów podane są przy zestawach posiłków)-

1-Zboża zawierające gluten/2-Skorupiaki/3-Jaja/4-Ryby/5-Orzeszki ziemne/6-Soja/7-Mleko-/8-Orzechy/9-Seler/10-Gorczyca/11-Sezam

12-Dwutlenek siarki/13-Łubin/14-Mięczaki