Kalendarium

Środa, 2017-10-18

Imieniny: Hanny, Klementyny

Jadłospis

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Jadłospis

Jadłospis

2-6.10.201

Regulamin opłat znajduje się w zakładce "o nas "

Poniedziałek

Śniadanie: Zupa mleczna  (20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane , musli lub płatki owsiane herbata owocowa

Obiad:  Tradycyjny kapuśniak z boczkiem i kiełbaską 250g (żeberka wedzone,warzywa 150g, kapusta kiszona,  zupa bez zabielania)

Spaghetti bolognese (makaron  40g suchego (pełnoziarnistego lub mieszanego 1:1), mięso mielone – 100, sos pomidorowy z warzywami – 100g, olej rzepakowy 7g) Kapusta pekińska  z sosem jogurtowym (pekińska 50g,, papryka czerwona 70g,  jogurt -30g, cukier – 3g)

Kompot owocowy , 200ml

Podwieczorek: Jabłko , ciasto drożdżowe 60g, mięta do picia

 

Wtorek

Śniadanie: Kanapki z wędliną i warzywami (1 kromka chleba żytniego – 35g, masło – 5g, 1 plasterek chudej wędliny np. polędwicy sopockiej -20g,1 liść sałaty -5g, 2 plastry pomidora – 40g), kawa zbożowa na mleku

 Obiad: Minestrone z  pomidorami (wywar drobiowo-wołowy,cukinia, marchew 50g, pietruszka 40g, seler 30g, por 30g, pomidory świeże, fasola czerwona, sól pieprz, natka pietruszki)

Złocisty sznycel z kurczaka w chrupiącej panierce kukurydzianej z ziemniakami i  mieszaną surówką sezonową. (mięso z piersi kurczaka 100g, mąka 7g, jajo 7g, panierka kukurydziana 7g, olej rzepakowy 10g, ziemniaki gotowane 120g, ogórek świeży, pomidory, papryka, rzodkiewka 100g, jogurt naturalny 30g, koper 7g, sok z cytryny do smaku)

Cytroneta , 200ml ( sok ze świeżej cytryny, woda, miód )

Podwieczorek:  Pałeczki kukurydziane, sok owocowy w kartoniku

 

Środa

Śniadanie:   Twarożek -2 kromki chleba żytniego (70g,)  pasta twarogowa (ser twarogowy półtłusty 60g, jogurt - 10g, ogórek zielony -50g, szczypiorek – 5g), pomidor – 30g , herbata owocowa

Obiad: Zupa kalafiorowa (bulion drobiowy,warzywa 150g, śmietana 12% 5g, jogurt naturalny/mleko – 10g)Zupa

Strogonoff drobiowy z papryką podawany z ryżem gotowanym na parze i surówką warzywna z kukurydzą (mięso z  indyka (100 g), bułka (15 g), jajko (10 g), cebula (2 g), przyprawy: tymianek, pieprz; sos: pieczarki (50 g), śmietana 12% (15 g);przyprawy: natka pietruszki; Ryż 35g  , koperek; Surówka z kukurydzą, kapusta biała (50g), kukurydzy (30g) i pomidora(50g) i jogurtu naturalnego (10g))

Herbata owocowa 200ml

Podwieczorek: Banan, baton zbożowy Sante, kawa zbożowa na mleku

 

Czwartek

Śniadanie:Kanapki z wędliną i warzywami (1 kromka chleba żytniego – 35g, masło – 5g, 1 plasterek chudej wędliny np. polędwicy sopockiej -20g,1 liść sałaty -5g, 2 plastry pomidora – 40g), kawa zbożowa na mleku

Obiad: Żurek z ziemniakami:(żeberka wędzone,śmietana 12% (10g), wędzonka wołowa (10g), ziemniaki (50g), zakwas (20g), czosnek 1g, natka pietruszki

Domowy kotlet mielony podawany z ziemniaczkami oprószonymi koperkiem i buraczkami zasmażanymi.(mięso mieszane = 100g, cebula – 12g, mąka pszenna – 5g, olej rzepakowy – 10g, sól, liść  laurowy, majeranek)Ziemniaki – 150g, Buraczki zasmażane – 100g

Lemoniada słodzona miodem  200ml( sok ze świeżych limonek, woda, miód )

Podwieczorek: Kisiel (200g)z owocami sezonowymi (50g), herbata

 

Piątek

Śniadanie: Kanapka  z pasta jajeczną-bułka typu graham (1szt = 60g,), pasta jajeczna(jajo 50g, ser żółty 20g, majonez 7g, jogurt grecki 7g, szczypiorek 7g ), pomidorki koktajlowe 60g, herbata

Obiad:  Zupa ziemniaczana  bulion drobiowy,włoszczyzna (50 g), ziemniaki (30 g),  olej rzepakowy (5 g); przyprawy: liść laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek)

Kluseczki leniwe z wanilią, musem truskawkowym słodką surówką z marchewki

 (150g jogurt (50g) , musem z owoców mrożonych truskawek (50g) marchewka świeża, jabłko, śmietana 120g)

Herbata miętowa -200ml

Podwieczorek: Naleśniki z owocami i jogurtem, mleko 2,0% (75 g), mąka pszenna typ 500 (20 g), mąka pszenna pełnoziarnista (20 g), jajko (10 g), olej rzepakowy (5 g), jagody (50 g), maliny (50 g), jogurt naturalny typu grecki (20 g)Napój-bawarka: mleko 2% (100 ml), napar z czarnej herbaty (100ml)

 

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

 

 

 

 

 

9-13.10.2017

 

 

Poniedziałek

Śniadanie:  Kanapka z jajecznicą:  bułka wieloziarnista (50 g), jajecznica na parze (50 g); przyprawy: szczypiorek  sałatka: sałata (20 g), papryka czerwona (20 g), papryka żółta (20 g), pomidor (20 g), jogurt naturalny (20 g); przyprawy:  oregano, bazylia kawa zbożowa na mleku 2%

Obiad: Zupa pomidorowa z makaronem: (wywar drobiowo-wołowy,włoszczyzna -100g, koncentrat pomidorowy- 3g, pomidor- 100g, mleko do zabielenia zupy -20g, makaron  pełnoziarnisty -15g suchego)

Indyjskie curry z indykiem podawane z ryżem i surówką z czerwonej kapusty z porem

 (mięso 80g, cebula, masło 10g, Ryż 35g suchy, kapusta czerwona (50g), por (30g) jogurt naturalny (10g)

Napar  owocowy 200ml

Podwieczorek:Racuchy z jabłkami (mąka pszenna 30g), jaja (10g), kefir – 50g, cukier  puder– 3g, olej rzepakowy – 5g, jabłko – 100g, herbata owocowa

 

Wtorek

Śniadanie: , Kanapka z wędliną serem  bułka biała – 50 g, masło – 5g, plaster wędliny drobiowej – 15g, ser żółty,pomidor 50g,kakao

Obiad:

Barszcz ukraiński (żeberka wieprzowe,buraki – 100g, włoszczyzna – 50g, fasola biała -10g, ziemniaki 30g, śmietana 12% - 10g)

Domowy gulasz wołowy z papryką i pieczarkami podawany z domowymi kopytkami i surówką „2selery” (wołowina (rostbef) – 60g, mąka pszenna – 4g, cebula – 30g, por 10g koncentrat pomidorowy – 6g, olej rzepakowy – 10g, pieczarki – 60g, śmietana – 12% - 10g, sól, pieprz, papryka do smaku), kopytka -120g seler korzeniowy, seler naciowy - gałązki, ogórki kiszone, oliwa z oliwek, sól, pieprz)

Kompot owocowy słodzony miodem 200ml

Podwieczorek: Galaretka owocowa, 200g, jabłko, herbata owocowa

 

Środa

Śniadanie:   Zupa mleczna  (20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane , musli lub płatki owsiane herbata owocowa

Obiad: Zupa pieczarkowa (włoszczyzna – 75g, pieczarka – 50g, ziemniaki -100g, śmietana 12% - 5g, koperek -5g)

makaron(20g)

Tradycyjny kotlet schabowy z ziemniakami i lekką białą kapustą zasmażaną,smażony na oleju rzepakowym (schab środkowy100g, ziemniaki 150g, kapusta biała, słonina, cebula150g)

Herbata z miętą 200 ml

Podwieczorek: Ryż z prażonym jabłkiem, herbata owocowa

 

Czwartek

Śniadanie:Kanapka z wędliną - Kajzerka (50 g), masło (10 g), szynka wieprzowa (20 g), ser żółty (15 g)sałatka jarzynowa-marchewka (20 g), korzeń pietruszki (20 g), ziemniaki (20 g), jabłko (20 g), groszek zielony (10 g), seler korzeniowy (20 g), ogórek kwaszony (20 g); sos: ½ żółtka gotowanego, jogurt naturalny (20 g); kawa zbożowa na mleku 2%

Obiad:  Zupa grochowa (żeberka wedzone,groch łuskany (40 g),  włoszczyzna (50 g), ziemniaki (30 g),  olej rzepakowy (5 g); przyprawy: liść laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek, kiełbasa)

Wieprzowe klopsiki  frykadele gotowane na parze z sosem własnym, kaszą Bulgur i fasolką szparagową

 ( mięso mieszane 100g, kajzerka 5g, mleko 2% 10ml, jaja kurze 5g, bułka tarta 7g, olej rzepakowy 5g) ,Kasza bulgur 30g suchej, fasolka szparagowa 60g)

Napar z owoców  200ml

Podwieczorek: Drożdżówka z owocami, herbata

 

Piątek

Śniadanie:Kanapka z miodem-   biała bułka  -60g, masło – 5g, miód – 40g, , bawarka (100ml mleka +100herbaty)

Obiad:Zupa ogórkowa z ziemniakami (wywar wieprzowy,włoszczyzna – 75g, ogórki kiszone – 50g, ziemniaki -100g, śmietana 12% - 5g, koperek -5g)

Gotowany filet z dorsza marynowanego w ziołach z sosem jogurtowo-koperkowym podawany z ziemniakami i surówką z pomidorów, cebulki i szczypiorku  (dorsz 120g, ziemniaki – 100g, pomidory  (50 g), cebula, szczypiorek (50 g), oliwa z oliwek (5 g), sok z cytryny, świeże listki bazylii)
Cytroneta , 200ml ( sok ze świeżej cytryny, woda, miód )

Podwieczorek: Jogurt owocowy 150ml, świderki kukurydziane

 

 

 

 

 

 

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014
  5. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

 

 

 

 

 

16-20.10.2017

 

 

Poniedziałek

Śniadanie:Pasta twarogowa-pieczywo wieloziarniste – 2 kromki – 70g,  pasta twarogowa z białego sera i rzodkiewki – 70g, pomidorki koktajlowe 3 szt – 60g

Obiad:Zupa szczawiowa-250g,

Pierś z kurczaka duszona w lekkim sosie bazyliowym z ziemniakami i marchewka karotką

 (mięso z piersi kurczaka 100g, cebula 20g, mąka pszenna 3g, olej rzepakowy 5g, sól, bazylia, marchewka karotka 80g, mąka pszenna 2g, cukier 2g, masło 7g, ziemniaki 150g)

Cytroneta , 200ml ( sok ze świeżej cytryny, woda, miód )

Podwieczorek:Sałatka owocowa z biszkoptem,  herbata owocowa

 

Wtorek

Śniadanie: Parówka z szynki (min. 90% mięsa) – 50g, kromka chleba wieloziarnistego – 35g, masło – 5g, sałatka z pomidora – 100g i kwaszonego ogórka – 50g, Cebula – 5g, ketchup 5g, kawa zbożowa na mleku

Obiad:Zupa z soczewicy z ziemniakami (wędzonka,włoszczyzna -120g, ziemniaki – 50g, soczewica – 30g)

Pieczeń wieprzowa w sosie warzywnym z kaszą Bulgur i surówką z pieczonych buraków z selerem i jabłkiem(40g kasza bulgur, 50g czerwonej papryki, 40g fasolki szparagowej, groszek, 100g schab środkowy lub karkówka, 100g buraki pieczone, seler, jabłko, 30g cebuli, 10ml oliwy,)

Herbata owocowa 200ml

Podwieczorek: Ciasteczka owsiane Sante, sok owocowy tłoczony

Środa

Śniadanie:Jajko w sosie: ½ jajka na twardo -25g, majonez 5g, jogurt naturalny 5g, szczypiorek – 5g, ½ bułkiz ziarnami – 30g, plaster sera żółtego – 20g, pomidor 60g, napar owocowy słodzony miodem

Obiad: Zupa zacierkowa – 250ml

Tradycyjne gołąbki lub gołąbki bez zawijania w sosie pomidorowym z ziemniaczkami i koperkiem (mięso mielone z łopatki 200g, sos pomidorowy, ziemniaki 150)) (50g), ziemniaki gotowane 150g)

Kompot owocowy 200ml

Podwieczorek: Ciasto drożdżowe, owoc sezonowykawa zbożowa na mleku

 

Czwartek

Śniadanie:  Kanapki z żółtym serem, wędliną i warzywami (2cienkie kromki chleba graham – 70g, masło – 10g, 1 plaster żółtego sera np. gouda -20g, 1 plaster chudej wędliny wieprzowej, 2 liście sałaty -10g, papryka – 20g, ogórek 20g), herbata owocowa

Obiad: Zupa kalafiorowa (wywar drobiowy,warzywa 150g, śmietana 12% 5g, jogurt naturalny/mleko – 10g)

Grillowany kurczak w marynacie paprykowo-jogurtowej z kolorowym makaronem i różyczkami brokułowymi. ( pierś z kurczaka 100g, sos jogurtowy, papryka 50g Brokuły -120g,)

Cytroneta , 200ml ( sok ze świeżej cytryny, woda, miód )

Podwieczorek: Budyń mleczny z gruszką, herbata

 

 

Piątek

Śniadanie:Zupa mleczna  (20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane , musli lub płatki owsiane herbata owocowa

kanapka: bułka orkiszowa (25 g), masło (5 g), pasztet warzywny (30 g), papryka (25 g), pomidor (20 g), sałata (5 g ), woda z pomarańczą i miętą

Obiad: Zupa dyniowa  (dynia, włoszczyzna – 50g, marchewka, , natka Pietuszki, pieprz, cebula 20g, ziele angielskie, liść laurowy, )

Świeże pierogi z białym serem i polewą jogurtowo-truskawkową i marchewką na słodko

 (150g) surówka z marchewki(150g)

Herbata miętowa słodzona miodem 200ml

Podwieczorek:   Jogurt naturalny ze świeżymi owocami 150g, owoc sezonowy – 150g, herbata owocowa

 

 

 

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

 

 

23-27.10.2017

 

 

 

Poniedziałek

Śniadanie: Bułeczka z dżemem-   biała bułka  -60g, masło – 5g, dzem – 40g, , kakao

 Obiad: Zupa brokułowa  (włoszczyzna 80g,brokuły50g, koper – 35g, masło – 5g, mleko 10g, zacierki -5g)

Soczysty kurczak pieczony w piecu z ziemniakami i marchewką z groszkiem (udziec kulinarny 100g, papryka czerwona, warzywa suszone)  Ziemniaki 150g marchewka z groszkiem 100g, masło)

Herbata owocowa 200ml

Podwieczorek:  Drożdżówka z serem, bawarka (100ml mleka +100ml herbaty),

 

Wtorek

Śniadanie:   Twarożek -2 kromki chleba żytniego (70g,)  pasta twarogowa (ser twarogowy półtłusty 60g, jogurt - 10g, ogórek zielony -50g, szczypiorek – 5g), pomidor – 30g , herbata owocowa

Obiad: Zupa fasolowa (,zeberka wedzone,fasola  (40 g),  włoszczyzna (50 g), ziemniaki (30 g),  olej rzepakowy (5 g); przyprawy: liść laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek)

Wieprzowy gulasz węgierski z kaszą gryczaną i surówką z ogórka kiszonego. (łopatka wieprzowa 60g, mąka pszenna 4g, cebula 30g, por 10g koncentrat pomidorowy 6g, olej rzepakowy 10g, pieczarki 60g, śmietana 12% , sól, pieprz, papryka do smaku, kasza gryczana gotowana 30g suchej ogórek kiszony, cebula, oliwa 150g)

Cytroneta ze świeżych cytryn 200ml

Podwieczorek: Naleśniki z musem owocowym-Naleśniki: mąka (40 g), mleko 2,0% (50 ml), jajko (10 g), olej rzepakowy (5 g), serek homogenizowany naturalny (60 g); przyprawy: cynamon ,mus z owoców mrożonych np. truskawek (50g) herbata owocowa

 

Środa

Śniadanie:, Kanapki z wędliną i żółtym serem 2kromka chleba słonecznikowego 35g, masło – 5g, plasterek polędwicy sopockiej -15g, żółty ser

Obiad: Barszcz czerwony z ziemniakami 300g

Tradycyjne pierożki z mięsem, okraszone słoninką i podane z surówką z kiszonej kapusty z jabłkiem.

 (, jaja 10g, wieprzowina łopatka 80g, cebula 30g,  olej rzepakowy 5g, sól, pieprz) Surówka z kiszonej kapusty  (kapusta 100g, jabłko 50g, marchewka 3g,)

Napój owocowy , 200ml ( sok ze świeżej cytryny, woda, miód )

Podwieczorek:   Chrupki kukurydziane, owoc sezonowy 150g,  

 

Czwartek

Śniadanie:   Zupa mleczna  (20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane , musli lub płatki owsiane) herbata owocowa

Obiad: Rosół z makaronem: rosół 250g, makaron(20g)

Tradycyjny kotlet schabowy z ziemniakami i lekką mizerią na zielonej sałacie z jogurtem

(schab środkowy smażony na oleju rzepakowym (100g),  ziemniaki 150g, Mizeria na sałacie z jogurtem i śmietaną 150g

Herbata z miętą i miodem 200 ml

Podwieczorek: Ryż z truskawkami, herbata

 

Piątek

Śniadanie:Jajecznica- Bułka grahamka 1/2 – 30g, masło – 5g, sałata – 10g,  ser twarogowy półtłusty – 30g, papryka żółta i czerwona – 20g, jajecznica na parze (50g), kakao 250ml

Obiad: Zupa jarzynowa 250g (bez zasmażki i zabielania)

Ryba „po grecku” z duszonymi warzywami i ryżem. (70g ryby (dorsz, mintaj lub morszczuk), 150g warzyw, 5g koncentratu pomidorowego, olej rzepakowy – 7g, ryż 30g)

Kompot owocowy -200ml

Podwieczorek: Ciasteczko zbożowe „green tree”, sok owocowy tłoczony

 

 

 

 

Opracowano na podstawie:

  1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
  2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
  4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

 

REGULAMIN DOTYCZACY OPŁAT ABONAMENTU OBIADOWEGO