Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wariacje z językiem angielskim - dwujęzyczność w edukacji wczesnoszkolnej


Opis innowacji pedagogicznej realizowanej w Szkole Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnym im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie

 

 Autor innowacji - mgr Daria Madej

 nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i j. angielskiego w kl. Ic

 

Tytuł innowacji -  Wariacje z językiem angielskim  - dwujęzyczność w  edukacji wczesnoszkolnej

 

Innowacja realizowana w roku szkolnym 2016/2017 - 2018/2019

 

Innowacja opiera się na dążeniu do realizacji celów ujętych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej i języka nowożytnego w niestandardowy sposób.  Zapewnia ona łączenie tak często jak jest to możliwe, przeplatanie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej ruchowej, społecznej z językiem angielskim w sposób niestereotypowy. Proces zdobywania wiedzy o świecie i nabywania kompetencji językowych odbywa się w skorelowany, dwujęzyczny sposób.

Ważnym elementem realizacji innowacji jest czytanie przez starszych kolegów tekstów anglojęzycznych oraz współpraca międzynarodowa ze szkołami z Europy, stosowanie technik multimedialnych, zabaw ruchowych czy zajęć muzycznych, dzięki którym nauka języka jest łatwiejsza i przyjemniejsza.

Jednym ze spodziewanych efektów innowacji jest nabycie wiedzy przez uczniów o otaczającym świecie i dzielenie się nią z dziećmi z innych państw. Do tak ujętego celu niezbędne jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w szerszym kontekście, a tym samym spełnienie kryterium dwujęzyczności w klasie.

Znajomość języka angielskiego pozwoli dzieciom w przyszłości na korzystanie z przepływu informacji, zwiększy ich wiedzę o świecie oraz nauczy otwartości i tolerancji w stosunku do innych kultur.