Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Innowacja "Mały Programista"


Opis Innowacji Pedagogicznej realizowanej  w Szkole Podstawowej  nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Cierniaka w Warszawie

 

 

Tytuł innowacji: „Mały Programista”

 

Autorzy innowacji :  mgr Iwona Luma, mgr Agata Gromek – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

Czas trwania innowacji: 01.09.2016-30.06.2019.

Osoby wdrażające innowację:

  • mgr Iwona Luma
  • mgr Agata Gromek

Zakres innowacji:

Innowacją zostali objęci uczniowie klas I a i I b Szkoły Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Cierniaka w Warszawie.  Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach zajęć komputerowych.

Główne założenia  innowacji :  

 

  • Wprowadzanie na zajęciach komputerowych od klas pierwszych nauki podstaw programowania za pomocą wybranego języka/wybranych języków, np. Scratch Junior/Scratch 2.0, by rozwijać kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2.0 jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwiązywanie problemów i komunikowanie się z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
  • Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, bezpiecznego zachowania w sieci  i przestrzegania praw autorskich.
  • Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach.
  • Wykorzystanie elementów programowania na wszystkich przedmiotach szkolnych.
  • Uatrakcyjnienie nauczania.
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).

 

Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej:

Poprzez wprowadzenie innowacji pedagogicznej "Mały programista" uczniowie już od najmłodszych lat nauki wejdą w świat technologii, co w dzisiejszych czasach jest priorytetem.