Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Wariacje z językiem angielskim - dwujęzyczność w edukacji wczesnoszkolnej

Opis innowacji pedagogicznej realizowanej w Szkole Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnym im. Jędrzeja Cierniaka w Warszawie

 

 Autor innowacji - mgr Daria Madej

 nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i j. angielskiego w kl. Ic

 

Tytuł innowacji -  Wariacje z językiem angielskim  - dwujęzyczność w  edukacji wczesnoszkolnej

 

Innowacja realizowana w roku szkolnym 2016/2017 - 2018/2019

 

Innowacja opiera się na dążeniu do realizacji celów ujętych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej i języka nowożytnego w niestandardowy sposób.  Zapewnia ona łączenie tak często jak jest to możliwe, przeplatanie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej, muzycznej ruchowej, społecznej z językiem angielskim w sposób niestereotypowy. Proces zdobywania wiedzy o świecie i nabywania kompetencji językowych odbywa się w skorelowany, dwujęzyczny sposób.

Ważnym elementem realizacji innowacji jest czytanie przez starszych kolegów tekstów anglojęzycznych oraz współpraca międzynarodowa ze szkołami z Europy, stosowanie technik multimedialnych, zabaw ruchowych czy zajęć muzycznych, dzięki którym nauka języka jest łatwiejsza i przyjemniejsza.

Jednym ze spodziewanych efektów innowacji jest nabycie wiedzy przez uczniów o otaczającym świecie i dzielenie się nią z dziećmi z innych państw. Do tak ujętego celu niezbędne jest rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w szerszym kontekście, a tym samym spełnienie kryterium dwujęzyczności w klasie.

Znajomość języka angielskiego pozwoli dzieciom w przyszłości na korzystanie z przepływu informacji, zwiększy ich wiedzę o świecie oraz nauczy otwartości i tolerancji w stosunku do innych kultur.  

 

Innowacja "Mały Programista"

Opis Innowacji Pedagogicznej realizowanej  w Szkole Podstawowej  nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Cierniaka w Warszawie

 

 

Tytuł innowacji: „Mały Programista”

 

Autorzy innowacji :  mgr Iwona Luma, mgr Agata Gromek – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej

Czas trwania innowacji: 01.09.2016-30.06.2019.

Osoby wdrażające innowację:

  • mgr Iwona Luma
  • mgr Agata Gromek

Zakres innowacji:

Innowacją zostali objęci uczniowie klas I a i I b Szkoły Podstawowej nr 114 z Oddziałami Integracyjnymi im. J. Cierniaka w Warszawie.  Zajęcia innowacyjne odbywają się w ramach zajęć komputerowych.

Główne założenia  innowacji :  

 

  • Wprowadzanie na zajęciach komputerowych od klas pierwszych nauki podstaw programowania za pomocą wybranego języka/wybranych języków, np. Scratch Junior/Scratch 2.0, by rozwijać kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne czy planowanie procesów pozwalających wykorzystywać nowe technologie w różnych dziedzinach życia.
  • Wykorzystanie programu Scratch Junior/Scratch 2.0 jako darmowego narzędzia do edytowania grafiki, tworzenia prezentacji, animacji poklatkowych oraz nauki podstaw programowania.
  • Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania.
  • Rozwiązywanie problemów i komunikowanie się z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych.
  • Kształcenie umiejętności bezpiecznego korzystania z urządzeń cyfrowych, bezpiecznego zachowania w sieci  i przestrzegania praw autorskich.
  • Kształtowanie umiejętności wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł.
  • Rozwijanie kompetencji społecznych, kształcenie umiejętności pracy zespołowej i projektowej.
  • Kształcenie umiejętności kreatywnego rozwiązywania problemów na różnych przedmiotach.
  • Wykorzystanie elementów programowania na wszystkich przedmiotach szkolnych.
  • Uatrakcyjnienie nauczania.
  • Stworzenie uczniom możliwości odniesienia sukcesu (m.in. poprzez samodzielne stworzenie działającego programu, gry, aplikacji).

 

Spodziewane efekty innowacji pedagogicznej:

Poprzez wprowadzenie innowacji pedagogicznej "Mały programista" uczniowie już od najmłodszych lat nauki wejdą w świat technologii, co w dzisiejszych czasach jest priorytetem.