Kalendarium

Wtorek, 2018-01-16

Imieniny: Mascelego, Walerii

Jadłospis

Jesteś tutaj:
  1. Start
  2. Jadłospis

Jadłospis

 

Regulamin opłat znajduje się w zakładce "o nas "

 

 

  1. 02-05.01 2018  

     

     

    Wtorek

    Śniadanie:         Zupa mleczna (20g +200g mleka 2%) (płatki kukurydziane, musli lub płatki owsiane), herbata owocowa

    Obiad:                  Tradycyjny kapuśniak z boczkiem i kiełbaską (250g żeberka wędzone, warzywa 150g, kapusta
        kiszona, zupa bez zabielania)

    Spaghetti bolognese (makaron 40g suchego (pełnoziarnistego lub mieszanego 1:1), mięso mielone 100g, sos
                        pomidorowy z warzywami 100g, olej rzepakowy 7g)

    Kapusta pekińska z sosem jogurtowym (kapusta pekińska 50g, papryka czerwona 70g, jogurt 30g,
    cukier 3g)

    Kompot owocowy 200ml

    Podwieczorek:Jabłko, ciasto drożdżowe 60g, mięta do picia

    Środa

    Śniadanie:Kanapki z wędliną i warzywami (1 kromka chleba żytniego 35g, masło 5g, 1 plasterek chudej wędliny
    np. polędwicy sopockiej 20g, 1 liść sałaty 5g, 2 plastry pomidora 40g), kawa zbożowa na mleku

    Obiad:Zupa Minestrone z pomidorami (wywar drobiowo-wołowy, cukinia, marchew 50g, pietruszka 40g,
    seler 30g, por 30g, pomidory świeże, fasola czerwona, sól, pieprz, natka pietruszki)

    Złocisty sznycel z kurczaka w chrupiącej panierce kukurydzianej z ziemniakami
    i mieszaną i brukselką
    (mięso z piersi kurczaka 100g, mąka 7g, jajko 7g, panierka kukurydziana 7g,
    olej rzepakowy 10g, ziemniaki gotowane 120g, brukselka)

    Cytroneta 200ml (sok ze świeżej cytryny, woda, miód)

    Podwieczorek:Pałeczki kukurydziane, sok owocowy w kartoniku

    Czwartek

    Śniadanie:Kanapki z wędliną i warzywami (1 kromka chleba żytniego 35g, masło 5g, 1 plasterek chudej wędliny
    np. polędwicy sopockiej 20g, 1 liść sałaty 5g, 2 plastry pomidora 40g), kawa zbożowa na mleku

    Obiad:                  Żurek z ziemniakami (żeberka wędzone, śmietana 12% 10g, wędzonka wołowa 10g, ziemniaki 50g, zakwas 20g,
                                                   czosnek 1g, natka pietruszki)

    Domowy kotlet mielony podawany z ziemniaczkami oprószonymi koperkiem
    i buraczkami zasmażanymi
    (mięso mieszane 100g, cebula 12g, mąka pszenna 5g, olej rzepakowy 10g, sól, liść  laurowy, majeranek); ziemniaki 150g; buraczki zasmażane 100g)

    Lemoniada słodzona miodem 200ml(sok ze świeżych limonek, woda, miód )

    Podwieczorek:Kisiel 200g z owocami sezonowymi 50g, herbata

    Piątek

    Śniadanie:Kanapka z pasta jajeczną (bułka typu graham (1szt = 60g,), pasta jajeczna (jajo 50g, ser żółty 20g, majonez 7g,
                                             jogurt grecki 7g, szczypiorek 7g ), pomidorki koktajlowe 60g), herbata

    Obiad:                                 Zupa ziemniaczana (bulion drobiowy, włoszczyzna 50 g, ziemniaki 30 g, olej rzepakowy 5g, przyprawy: liść
                                                   laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek)

    Kluseczki leniwe z wanilią, musem truskawkowym, słodką surówką z marchewki
    (150g jogurt (50g) , musem z owoców mrożonych truskawek (50g) marchewka świeża, jabłko, śmietana 120g)

    Herbata miętowa 200ml

    Podwieczorek:Jogurt naturalny ze świeżymi owocami (150g, owoc sezonowy), herbata owocowa

     

    Opracowano na podstawie:

    1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
    2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
    3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
    4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

     

     

     

    08-12.01.2018 bzr

     

     

     

    Poniedziałek

    Śniadanie:         Kanapka z jajecznicą (bułka wieloziarnista 50g, jajecznica na parze 50g, przyprawy: szczypiorek,

    sałatka (sałata 20g, papryka czerwona 20g, papryka żółta 20g, pomidor 20g, jogurt naturalny 20 g, przyprawy: oregano, bazylia), kawa zbożowa na mleku 2%

    Obiad:                  Zupa pomidorowa z makaronem (wywar drobiowo-wołowy, włoszczyzna 100g, koncentrat pomidorowy 3g,
    pomidor 100g, mleko do zabielenia zupy 20g, makaron pełnoziarnisty 15g suchego)

    Indyjskie curry z indykiem podawane z ryżem i surówką z czerwonej kapusty i pora (mięso 80g, cebula, masło 10g, ryż 35g suchy, kapusta czerwona 50g, por 30g jogurt naturalny 10g)

    Napar owocowy 200ml

    Podwieczorek:Racuchy z jabłkami (mąka pszenna 30g, jaja 10g, kefir 50g, cukier puder 3g, olej rzepakowy 5g, jabłko 100g) herbata owocowa

    Wtorek

    Śniadanie:Kanapka z wędliną serem (bułka biała 50 g, masło 5g, plaster wędliny drobiowej 15g, ser żółty,
    pomidor 50g, kakao

    Obiad:Barszcz ukraiński (żeberka wieprzowe, buraki 100g, włoszczyzna 50g, fasola biała 10g, ziemniaki 30g, śmietana 12% 10g)

    Domowy gulasz wołowy z papryką i pieczarkami podawany z domowymi kopytkami i surówką „2selery”(wołowina (rostbef) 60g, mąka pszenna 4g, cebula 30g, por 10g, koncentrat pomidorowy 6g, olej rzepakowy 10g, pieczarki 60g, śmietana 12% 10g, sól, pieprz, papryka do smaku), kopytka 120g, seler korzeniowy, seler naciowy - gałązki, ogórki kiszone, oliwa z oliwek, sól, pieprz)

    Kompot owocowy 200ml (słodzony miodem)

    Podwieczorek: Galaretka owocowa 200g, jabłko, herbata owocowa

    Środa

    Śniadanie:Zupa mleczna (20g + 200g mleka 2%) (płatki kukurydziane, musli lub płatki owsiane), herbata owocowa

    Obiad:                  Zupa pieczarkowa (włoszczyzna 75g, pieczarka 50g, ziemniaki 100g, śmietana 12% 5g, koperek 5g, makaron 20g)

    Tradycyjny kotlet schabowy z ziemniakami i lekką białą kapustą zasmażaną, smażony na oleju rzepakowym (schab środkowy 100g, ziemniaki 150g, kapusta biała, słonina, cebula 150g)

    Herbata z miętą 200 ml

    Podwieczorek:Ryż z prażonym jabłkiem, herbata owocowa

    Czwartek

    Śniadanie:Kanapka z wędliną (kajzerka 50 g, masło 10 g, szynka wieprzowa 20 g, ser żółty 15 g)
    sałatka jarzynowa (marchewka 20 g, korzeń pietruszki 20 g, ziemniaki 20 g, jabłko 20 g, groszek zielony 10g,
    seler korzeniowy 20g, ogórek kwaszony 20 g; sos: ½ żółtka gotowanego, jogurt naturalny 20g), kawa zbożowa
    na mleku 2%

    Obiad:Zupa grochowa (żeberka wędzone, groch łuskany 40g, włoszczyzna 50g, ziemniaki 30g, olej rzepakowy 5g, kiełbasa przyprawy: liść laurowy, majeranek, lubczyk, czarny pieprz, czosnek)

    Wieprzowe klopsiki frykadele gotowane na parze z sosem własnym, kaszą Bulgur
    i fasolką szparagową
    (mięso mieszane 100g, kajzerka 5g, mleko 2% 10ml, jaja kurze 5g, bułka tarta 7g, olej rzepakowy 5g, kasza Bulgur 30g suchej, fasolka szparagowa 60g)

    Napar z owoców 200ml

    Podwieczorek:Drożdżówka z owocami, herbata

    Piątek

    Śniadanie:Kanapka z miodem (biała bułka 60g, masło 5g, miód 40g, bawarka(100ml mleka + 100 ml herbaty)

    Obiad:Zupa ogórkowa z ziemniakami (wywar wieprzowy, włoszczyzna 75g, ogórki kiszone 50g, ziemniaki 100g, śmietana 12% 5g, koperek 5g)

    Gotowany filet z dorsza marynowanego w ziołach z sosem jogurtowo-koperkowym podawany z ziemniakami i surówką z pomidorów, cebulki i szczypiorku (dorsz 120g, ziemniaki 100g, pomidory 50g, cebula, szczypiorek 50g, oliwa z oliwek 5g, sok z cytryny, świeże listki bazylii)
    Cytroneta 200ml(sok ze świeżej cytryny, woda, miód)

    Podwieczorek:Jogurt owocowy 150ml, świderki kukurydziane

    Opracowano na podstawie:

    1. Jarosz M. 2012. Normy żywienia dla populacji polskiej – nowelizacja. Instytut Żywności i Żywienia http://mail.izz.waw.pl/~it/NORMY/NormyZywienia NowelizacjaIZZ2012.pdf, dostęp 15.12.2014.
    2. Jarosz M. Obiady szkolnez uwzględnieniem zasad Dobrej Praktyki Higienicznej oraz systemu HACCP dla posiłków szkolnych, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
    3. Jarosz M. Zasady prawidłowego żywienia dzieci i młodzieży oraz wskazówki dotyczące zdrowego stylu życia, Instytut Żywności i Żywienia, Warszawa 2008
    4. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014
    5. Hamułka J. i wsp. Propozycja posiłków dla dzieci w przedszkolach i szkołach, Warszawa 2009. http://wiemcojem.um.warszawa.pl/files/propozycje_posilkow.pdf dostęp 15.12.2014

     

     

 

REGULAMIN DOTYCZACY OPŁAT ABONAMENTU OBIADOWEGO