Kalendarium

Piątek, 2017-11-24

Imieniny: Emmy, Flory

Jadłospis

CodeWeek w świetlicy

W październiku świętowaliśmy w świetlicy Tydzień Kodowania. Poprzez różne aktywności poznawaliśmy język kodowania i świetnie się bawiliśmy. Do zabawy wykorzystaliśmy zarówno ćwiczenia i zabawy offline, czyli bez użycia komputera, jaki i dostępne w Internecie.

W ramach projektu MegaMisja stworzyliśmy na macie Mistrzów Kodowania grę PsotnikGo, która polega na ułożeniu kodu, za pomocą którego doprowadzimy naszego Psotnika do Julki lub Kuby. Stworek po drodze musi odwiedzić swoich kolegów i ma omijać przeszkody. Obejrzeliśmy film, na którym tata prosi swoje dzieci o napisanie mu dokładnej instrukcji zrobiennia kanapki z masłem orzechowym i galaretką.  (filmik można obejrzeć TUTAJ). My także spróbowaliśmy stworzyć takie instrukcjie codziennych czynności, m.in zakładania czapki czy mycia zębów. Okazuje się, że rozpisanie takich precyzyjnych instrukcji jest nie lada wyzwaniem. Bawiliśmy się także w zakodowane obrazki, czyli dyktanda graficzne. Wspólnie odszyfrowaliśmy ukryty napis MegaMisja, za pomocą balonów natomiast odkryliśmy ciekawy obrazek, zaś na małych planszach 10 na 1o kwadratów tworzyliśmy obrazki i układaliśmy do nich kody. Kodowaliśmy także za pomocą kubeczków. Najpierw układaliśmy kubeczki z wykorzystaniem otrzymanego kodu, a następnie sami wymyślaliśmy wzór i tworzyliśmy do nich kod. Do nauki programowania wykorzystaliśmy także stronę CodeMonkey, na której musieliśmy układać kod, aby pomóc małpce zebrać banany.