Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

European Language Label - wyróżnienie dla Szkoły Podstawowej nr 114


 

European Language Label - wyróżnienie dla Szkoły Podstawowej nr 114.

 

19 września 2016r w Ministerstwie Edukacji Narodowej miała miejsce niecodzienna uroczystość. Wśród nadesłanych 350 prac konkursowych, praca naszych uczniów pod kierunkiem nauczyciela języka angielskiego Pani Małgorzaty Łaska została nagrodzona Europejskim znakiem innowacyjności w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych (European Language Label).

 

 

Statuetka zajęła zaszczytne miejce w gablocie pucharów w holu przy stołówce szkolnej. 

 

ELL to europejski certyfikat jakości w edukacji językowej. Certyfikat jest wyróżnieniem za innowacyjne techniki kształcenia i promuje osiągnięcia metodyczne i dydaktyczne. Właśnie to, trudne do zdobycia wyróżnienie powędrowało do uczniów z naszej szkoły za realizację projektu LLT: Let’s Learn Together.


W Europie mówi się wieloma językami, o czym przekonujemy się nie tylko w czasie podróży. Chęć nawiązania, podtrzymywania i rozwijania kontaktu z ludźmi z innych krajów to świetna okazja, by choć trochę nauczyć się ich języków. Zaciekawienie uczniów innymi kulturami legło u podstaw projektu LLT: Let’s Learn Together. Uczniowie z Polski (SP114) i kilku innych krajów (Wielkiej Brytanii, Czech, Grecji, Francji i Holandii) biorący udział w programie eTwinning, przygotowywali dla swoich partnerów krótkie filmy-lekcje na temat swojego języka. Kontaktowali się także przez Skype. Dzięki temu dowiadywali się sporo o codzienności życia rówieśników w Europie, m.in. o tym, czego i jak się uczą, jakie – i w jaki sposób – obchodzą święta. Ważnym elementem działań w projekcie była też stała odręczna korespondencja listowna. Uczniowie nauczyli się pisać listy oraz poznali wiele zwrotów i struktur (nie tylko po polsku) typowych dla współczesnej epistolografii.
W projekcie uczestniczyli uczniowie klas piątych. Ich zaciekawienie innymi kulturami i językami rosło wraz z rozwojem projektu: tworzeniem prezentacji o Polsce i swojej szkole, przygotowywaniem lekcji i quizów z języka polskiego, zapoznawaniem się z materiałami z krajów partnerskich (w tym lekcjami czeskiego, holenderskiego, greckiego i francuskiego), porównywaniem planów lekcji, wymianą informacji o uczeniu się różnych przedmiotów, szczególnie historii, matematyki, przyrody i informatyki. Osobne zadanie i – jak się okazało – nie lada atrakcję dla uczniów stanowiło pisanie i czytanie listów. Towarzyszyły temu ogromne emocje, związane na przykład z otrzymaniem pierwszego w życiu listu. Oprócz dzieci w działania projektowe zaangażowani byli zarówno nauczycielka języka angielskiego jak i nauczyciele kilku innych przedmiotów.
Piątoklasiści znacznie podnieśli poziom swoich kompetencji w języku angielskim. Stało się tak nie wskutek wykraczania poza podstawę programową, ale dzięki użyciu języka stymulowanemu chęcią i potrzebą kontaktu z innymi ludźmi. Nie do przecenienia jest też opanowanie umiejętności pisania listów. Ta forma kontaktu ma swój ciąg dalszy, czyli uczniowie wymieniają listy po ustaniu działań projektowych.