Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Certyfikat Szkoły Przyjaznej Uczniom z Dysleksją


W dniu 15 czerwca 2016 roku w SP 321 odbyło się podsumowanie III edycji projektu "Szkoła Przyjazna Uczniom z Dysleksją".

 

W projekcie brało udział ponad 70 szkół, nie tylko z województwa mazowieckiego, ale również z małopolskiego.
Z przyjemnością informuję, że nasza szkoła dołączyła do grona szkół, które ponownie otrzymały certyfikat z wyróżnieniem. Gościem specjalnym była przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji Pani Ewa Jakacka, która w swoim wystąpieniu podkreśliła rangę i znaczenie działań prowadzonych przez szkoły na rzecz uczniów a także ich rodziców borykających się na co dzień z \"darem dysleksji\".
Nasza szkoła aktywnie uczestniczy we wszystkich działaniach w ramach projektu, co zostało zauważone i nagrodzone przez Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń:
-współorganizowanie II Miejskiej Gry Terenowej
-przygotowanie i organizacja konkursów ortograficznych dla szkół biorących udział w projekcie
-przygotowanie i opracowanie wielu działań w ramach obchodów Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji( konkursy, szkolenia, konsultacje dla rodziców, Poradnik Terapeutyczny, broszury tematyczne).
Nasi uczniowie byli laureatami wielu konkursów ortograficznych i z techniki czytania na poziomie klas II-VI
(dzielnicowych i międzyszkolnych).
Dziękuję wszystkim nauczycielom, którzy wsparli nauczycieli specjalistów podczas realizacji III edycji projektu i mam nadzieję na dalszą owocną współpracę.

Koordynatorami projektu tradycyjnie były: Bożena Kalata-Grula (terapeuta terapii i logopedii) oraz Agnieszka Sieradzka- Słyk (terapeuta).


W wyniku dwuletnich starań o certyfikat, obejmujących lata 2014-2015 i 2015-2016 nasza szkoła otrzymała trzeci już certyfikat – o czym miło nam poinformować „Certyfikat z Wyróżnieniem".
Wierzymy, że działania terapeutyczne, które prowadzimy przyczyniają się do spojrzenia na temat dysleksji w sposób przyjazny, bez strachu i pomogły zrozumieć rodzicom i uczniom, że dysleksja to nie wyrok, to dar.

W tym miejscu pragniemy serdecznie pogratulować szkolnym koordynatorom tego projektu: Pani Bożenie Kalacie Gruli - logopedzie oraz Pani Agnieszce Sieradzkiej Słyk - terapeucie terapii pedagogicznej